regulamin maratonu ilustracja

Regulamin 2014

Regulamin edycji 2014 jest praktycznie identyczny jak regulamin edycji 2013.

REGULAMIN
V OGÓLNOPOLSKIEGO MARATONU FOTOGRAFICZNEGO

§ 1. Organizator konkursu
1. Organizatorem konkursu pod nazwą „V Ogólnopolski Maraton Fotograficzny”
w Szczecinie jest Akademia Morska w Szczecinie z siedzibą przy ul. Wały Chrobrego 1-2.
2. Współorganizatorami konkursu są:
a) Państwowa Inspekcja Pracy
b) Media Group Consulting

§ 2. Cel konkursu
„V Ogólnopolski Maraton Fotograficzny” zwany dalej konkursem jest wydarzeniem
o charakterze kulturalno-rozrywkowym, którego celem jest popularyzacja fotografii.

§ 3. Termin, miejsce i uczestnicy konkursu
1. Konkurs odbędzie się w dniach 24 – 25.05.2014 roku w Szczecinie.
2. Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
3. Organizator nie pokrywa żadnych kosztów związanych z uczestnictwem w konkursie.
4. Uczestnikiem konkursu może być każda osoba pełnoletnia, która zgłosi chęć udziału zgodnie z zasadami opisanymi w § 4.
5. Osoby niepełnoletnie mogą przystąpić do konkursu wyłącznie za pisemną zgodą i pod opieką opiekuna prawnego.
6. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie własnego aparatu cyfrowego dowolnego typu.

§ 4. Zgłoszenia do konkursu
1. Zgłoszenia do konkursu można dokonać poprzez wypełnienie formularza na stronie www.maratonfoto.pl do dnia 07.05.2014r.
2. Po zamieszczeniu stosownego komunikatu na stronie www.maratonfoto.pl, organizator zastrzega sobie prawo przeprowadzenia dodatkowego naboru w dniu konkursu, przed jego rozpoczęciem.
3. Liczba uczestników jest ograniczona (do 400 osób ). O udziale w konkursie decyduje kolejność zgłoszeń.
4. Osoby, które zakwalifikują się do udziału w konkursie zostaną o tym fakcie powiadomione drogą elektroniczną na adres wskazany w zgłoszeniu, nie później niż do dnia 15.05.2014 r.
5. Nadesłanie zgłoszenia do udziału w konkursie jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

§ 5. Zasady konkursu
1. Konkurs trwa 24 godziny. W tym czasie zawodnicy wykonują zdjęcia na zadane tematy.
2. W ciągu wyznaczonego czasu zadaniem zawodnika jest wykonanie zdjęć, ich selekcja i dostarczenie wybranego zdjęcia w wersji elektronicznej do laboratorium komputerowego mieszczącego się w siedzibie Akademii Morskiej.
3. Zdjęcia wykonywane będą w 5 różnych, wskazanych przez organizatora tematach.

§6. Szczegółowy przebieg konkursu
1. Uczestnicy konkursu zgłaszają się w dniu 24.05.2014 r. (sobota) w godzinach 8.00-9.00  w punkcie rejestracji zawodników znajdującym się w siedzibie Akademii Morskiej w Szczecinie, przy ul. Wały Chrobrego 1-2, celem potwierdzenia uczestnictwa i uzyskania numerów startowych.
2. Uroczyste rozpoczęcie konkursu i przydzielenie pierwszego tematu odbędzie się o godzinie 10.00.
3. Kolejne tematy przydzielane będą według scenariusza:
a) sobota, godz. 14.00 – temat nr 2,
b) sobota, godz. 18.00 – temat nr 3,
c) sobota, godz. 22.00 – temat nr 4,
d) niedziela, godz. 06.00 – temat nr 5.
4. Przekazanie do oceny zdjęcia z tematu nr 5 odbywa się do godz. 10.00 w niedzielę 25.05.2014 r.
5. Uroczysty finał konkursu odbędzie się w dniu 25.05.2014 r. w godzinach popołudniowych, podanych przez organizatorów w trakcie trwania konkursu.

§7. Jury konkursu, kryteria oceny i nagrody
1. Jury konkursu złożone jest z przedstawicieli organizatorów, mediów i zaproszonych gości.
2. Jury wyłoni zwycięzców w poszczególnych kategoriach tematycznych.
3. Jury przysługuje prawo przyznania dodatkowych wyróżnień.
4. Werdykt jury jest ostateczny i nie podlega odwołaniu.
5. Nadzór nad obradami jury sprawuje Przewodniczący Jury, który ma decydujący głos w sytuacjach spornych.
6. Kryteria oceny:
a) walory artystyczne zdjęcia,
b) nawiązanie do tematu,
c) pomysłowość i kreatywność.
7. Każdy z jurorów będzie mógł przyznać zdjęciu punkty od 0 – 10.
8. Ostateczna ocena będzie średnią ocen przyznanych przez wszystkich jurorów.
9. Zwycięzcom poszczególnych kategorii przyznane zostaną nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów i sponsorów konkursu.

§8. Postanowienia końcowe
1. Uczestnicy konkursu, przekazując zdjęcia do oceny, oświadczają tym samym, że są ich autorami oraz że zostały one wykonane podczas trwania konkursu.
2. Zdjęcia wykonane przez uczestników konkursu pozostają ich własnością.
3. Uczestnicy zobowiązani są do uzyskania zgody osób uczestniczących na zdjęciach, na publikację ich wizerunku, z zatwierdzeniem art. 81 ust. 2 ustawy Prawa Autorskie.
4. Uczestnicy wyrażają zgodę na nieodpłatne rozpowszechnianie i kopiowanie zdjęć przez organizatorów konkursu na potrzeby promocji konkursu i organizatorów (publikacje w mediach, w Internecie, w formie wystawy, na plakatach, kartach okolicznościowych, kalendarzach, billboardach, albumach pokonkursowych itp.).
5. Uczestnicy konkursu oświadczają, że zrzekają się prawa dochodzenia od organizatorów imprezy odszkodowania z jakiegokolwiek tytułu (w tym z tytułu wypadków lub szkód osobistych i majątkowych).
6. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo do usuwania fotografii i tekstów o treści powszechnie uznawanych za obraźliwe, naruszające prawa osób trzecich lub prawo polskie, zawierających treści pornograficzne lub w sposób oczywisty godzące w uczucia religijne. Decyzja o usunięciu takich treści jest niepodważalna i ostateczna.
7. Organizatorzy konkursu zastrzegają, że nie ponoszą odpowiedzialności za zdarzenia uniemożliwiające prawidłowe przeprowadzenie konkursu, których nie byli w stanie przewidzieć, lub którym nie mogli zapobiec, w szczególności w przypadku zaistnienia zdarzeń losowych, w tym siły wyższej.
8. Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zmian przepisów prawnych lub innych istotnych zdarzeń mających wpływ na organizowanie konkursu.
9. Konkurs nie podlega przepisom ustawy z dnia 19.11.2009 roku o grach hazardowych (Dz. Nr 201, poz. 1540 ).
10. W kwestiach spornych lub nieuregulowanych niniejszym regulaminem decydujący głos należy do organizatora konkursu.